Dinsdag 24 juli 2018 – Van Merritt naar Seattle (USA)

We sliepen heerlijk in een frisse en stille kamer en stonden rond 7:30 uur op. We gingen naar beneden voor het ontbijt en genoten voorlopig voor de laatste keer van een Best Western buffet met allerlei heerlijke producten.

We verlieten het hotel en gingen op pad. Eerst reden we een stukje door Merritt om wat van het dorp te zien. We zagen veel motels en restaurants, die zich richten op het verkeer dat over Rt. 5 voorbij rijdt. Daarnaast zagen we wat industrie, waaronder een bedrijf dat hout verwerkt, een belangrijke bedrijfstak in British Columbia.

Maandag 23 juli 2018 – Van Jasper naar Merritt (British Columbia)

We sliepen goed deze laatste nacht in Jasper. Nadat we waren opgestaan pakten we vast wat spullen in en daarna gingen we ontbijten in de grote eetzaal beneden in de binnenplaats van het hotel. We lieten deden het uitgebreide ontbijt eer aan en pakten daarna onze laatste bagage in, waarna we de spullen in de auto brachten en uitcheckten bij het hotel.

We reden eerst naar het postkantoor om postzegels te kopen voor het versturen van kaarten uit dit prachtige gebied. Nadat de kaarten gepost waren, gingen we op weg. We verlieten Jasper en reden … Lees meer

Zondag 22 juli 2018 – Rustdag in Jasper

Vanmorgen stonden we tegen 8:00 uur op na een goede nachtrust en we gingen daarna ontbijten in het restaurant van Sawridge Inn. Het weer zag er wel iets beter uit dan gisteren, maar het was nog zwaar bewolkt en af en toe regende het.

Na het ontbijt reden we naar Jasper Park Baptist Church, waar we de ochtenddienst bijwoonden. Behalve ons waren er nog diverse toeristen in de kerk. Van de eigen leden waren er deze morgen maar weinig. Pastor Roy Nickel, die zichzelf in de preek terloops een CalManian (Calvijn + … Lees meer

Zaterdag 21 juli 2018 – Van Jasper naar Maligne Lake en terug

Na een goede nachtrust op de zolder van onze hotelkamer stonden we op en keken naar buiten. Het regende gestaag en het uitzicht was vooral grijsgekleurd. We hielden ons gemak en maakten ons rustig klaar voor het ontbijt.

Dat aten we op in Inn Grill, waarvoor we een kortingsvoucher hadden gekregen van het hotel. Er stond een royaal buffet klaar, waarvan we met smaak aten. In het restaurant maakte we een praatje met een Belgisch gezin dat we in Canmore ook al ontmoet hadden. Zij genoten net als wij van de vakantie in dit schitterende … Lees meer

Vrijdag 20 juli 2018 – Van Sunwapta Falls over de Icefields Parkway naar Jasper

Toen ik vanmorgen om kwart over zes even wakker was hoorde ik het regenen op het dak van de cabin waar we heerlijk geslapen hebben. Het was nog iets te vroeg om op staan, maar toen het om half acht nog regende zijn we toch maar uit bed gegaan. Buiten zag alles er grijs uit en de lucht was zwaar bewolkt. We haastten ons dan ook niet en ik schreef nog wat aan een blog voordat we gingen ontbijten.

Het ontbijt werd geserveerd in het restaurant van Sunwapta Falls Lodge en bestond uit de gebruikelijke … Lees meer

Donderdag 19 juli 2018 – Van Banff over de Icefields Parkway naar Sunwapta Falls

Vanmorgen stonden we op tijd op, omdat we voor vandaag een heel programma hadden. Bovendien wist ik dat je bij Lake Louise en Moraine Lake niet te laat moet aankomen in verband met grote drukte. We ontbeten in de eetzaal van Charlton’s, waar we bij diverse tafeltjes Nederlandstalige gesprekken opvingen.

Daarna volgde de gebruikelijke routine van inpakken, bagage in de auto leggen, uitchecken en vertrekken. Deze ochtend hoefden we niet te tanken, maar we haalden uiteraard wel wat water voor onderweg.

We reden naar het informatiecentrum van de Nationale Parken en kochten daar een parkpas … Lees meer

Woensdag 18 juli 2018 – Van Canmore naar Banff

Na een goede nachtrust werden we dit keer niet zo heel vroeg wakker. Kennelijk waren we zelf al aardig gewend aan het tijdsverschil en het uur dat we gisteren ingeleverd hadden maakte het verschil met Nederland ook wat kleiner. We ontbeten in de grote ontbijtzaal van het hotel, waar het erg druk was. We konden merken dat we nu in een belangrijk toeristisch gebied van Canada waren aangekomen. Rondom ons werden allerlei talen gesproken en duidelijk was te zien dat mensen vanuit allerlei werelddelen hier geslapen hadden.

We gingen na het ontbijt terug naar boven … Lees meer

Dinsdag 17 juli 2018 – van Nelson naar Canmore (Alberta)

We sliepen lekker in het warme Nelson. Door de goede airco op de kamer was de temperatuur zeer aangenaam. We kregen ons ontbijt aangeboden in Farm Fresh Café schuin tegenover het hotel. Het restaurant van Best Western werd gerenoveerd en met de bon die we gisteren bij de receptie hadden gehad kregen we 10 dollar korting op de rekening bij Farm Fresh.

Na het ontbijt gingen we op pad. We tankten eerst benzine en reden toen even naar de overkant van het water om de kenmerkende rode brug op de foto te kunnen zetten. Deze … Lees meer

Maandag 16 juli 2018 – Van Aldergrove naar Nelson

Vanmorgen stonden we op tijd op. Onze gastvrouw zou vroeg vertrekken en we wilden haar nog groeten. Ook wij wilden niet al te laat op pad, omdat we een flinke rit voor de boeg hadden. We ontbeten samen met Peter, laadden de spullen in de auto en vertrokken in de richting van Abbotsford.

Al gauw reden we Hwy 1 op en konden we een eindje lekker doorrijden totdat we vlak voor Chilliwack in een file belandden. Er was een vrachtauto met te hoge lading onder een viaduct doorgegaan. Daardoor stroopte het verkeer op. Toen we … Lees meer

Zondag 15 juli 2018 – Rustdag

Op deze zondag gingen we twee keer naar de kerk met het echtpaar waar we gastvrij onderdak kregen voor het weekend. We bezochten de kerk van de HRC in Chilliwack. Deze gemeente kwam op deze zondag nog samen in de kerk van Cooke’s Presbyterian Church, in afwachting van de verhuizing naar een eigen kerkgebouw, dat ze in augustus hopen te betrekken.

In beide diensten ging de eigen predikant pastor Terry Klaver voor. ’s Morgens hield hij een laatste preek in een korte serie over Job, waarbij hij steeds lijnen trok naar Christus … Lees meer