Donderdag 2 augustus 2018 – Van Schiphol naar Kapelle

Van slapen in het vliegtuig kwam niet zo heel veel. We beperkten ons tot een beetje dommelen en knikkebollen. Wat ook niet meewerkte was het feit dat men de controle over de verlichting niet helemaal op orde had. Af en toe ging het licht aan en was het zo licht als overdag, waarna de lampen weer werden gedimd. We hebben niet kunnen ontdekken welk doel men daarbij voor ogen had, maar het leverde wel een aardig plaatje op.

Door de hoge snelheid van het vliegtuig en de stevige… Lees verder op deze pagina

Woensdag 1 augustus 2018 – Van Lowell naar Detroit en vandaar naar Amsterdam

Vandaag was onze laatste dag van deze reis. We begonnen met samen met mijn familie te ontbijten bij Keiser’s Kitchen in Lowell. Dit familierestaurant is gevestigd net buiten het centrum van Lowell en staat bekend als een prima restaurant. Toen wij er aankwamen was er slechts een bezoeker. Dat bleef niet zo. Kennelijk arriveerden wij net tussen de vroege eters en de klanten die wat later voor een ontbijt kwamen. Het restaurant serveerde voortreffelijke… Lees verder op deze pagina

Dinsdag 31 juli 2018 – Van Lowell naar Shipshewana (Indiana) en terug

Voor vandaag hadden we het plan om naar Shipshewana te gaan. Daar wordt elke dinsdag en woensdag een enorme markt opgebouwd met bijna 1000 kramen die allerlei snuisterijen verkopen. Shipshewana ligt in het noorden van Indiana in een streek waar veel Amish wonen. Daardoor is de markt bijzonder populair geworden. Na het ontbijt en een kop koffie… Lees verder op deze pagina

Maandag 30 juli 2018 – Zingen in Van’s pastry shop en enkele andere bestemmingen

Vanmorgen stonden we op tijd op en we ontbeten een beetje eerder dan op de vorige dagen. Rond kwart over acht stapten we in de auto en reden naar Grand Rapids. We parkeerden in een zijstraat van Diamond en liepen toen naar de bakkerswinkel Van’s Pastry, gelegen aan 955 Fulton St E.

Toen we om kwart voor negen de winkel binnenstapten zat deze al vol mensen in afwachting van een half uurtje hymns zingen, iets wat ze daar elke maandagmorgen om 9:00 uur doen en uitzenden via Facebook. De bakker die de … Lees meer

Zondag 29 juli 2018 – Rustdag

Op deze zondag bezochten we samen met mijn familie de kerkdiensten van de HNRC in Grand Rapids. In deze gemeente, die ontstaan is uit een Nederlandse immigranten ging ’s morgens pastor Mark Kelderman voor. Hij preekte over Titus 2:11-14 waarin hij benadrukte dat Gods genade altijd nodig is.

Na de dienst gingen we bij mijn nicht koffiedrinken en lunchen. We aten… Lees verder op deze pagina

Zaterdag 28 juli 2018 – Van Lowell naar Grand Haven en terug

Vanmorgen sliepen we een beetje uit en ontbeten toen samen met zelfgemaakte pancakes en bacon. Veel Amerikaanser kan het niet… Na de koffie gingen we op pad om iets van Lake Michigan te zien.

We reden eerst naar de supermarkt om oploslimonade voor mijn zus te kopen. De supermarkten in de VS zijn meest enorme winkels, waar ze een zeer uitgebreid assortiment aan producten verkopen. We verbaasden ons opnieuw over de meterslange stellingen met… Lees verder op deze pagina

Vrijdag 27 juli 2018 – Gilmore Car Museum

Vandaag wilden we Gilmore Car Museum bezoeken. Na het ontbijt vertrokken we dan ook op gemak en reden binnendoor vanuit Lowell zuidwaarts in de richting van Hastings. Na een uurtje kwamen we aan in Hickory Corner, waar het museum gevestigd is. We parkeerden de auto en liepen naar het hoofdgebouw. Daar kochten we een kaartje voor het museum, dat uit een aantal gebouwen bestaat die op een soort campus gevestigd zijn.

We gingen naar binnen… Lees verder op deze pagina

Donderdag 26 juli 2018 – Van Lowell naar Clarksville, Zeeland, Holland en terug

Na een goede nachtrust stonden we op tijd op en trokken ons niets aan van het feit dat het in Michigan 3 uur later was dan in Seattle. Voor onze biologische klok was het nog midden in de nacht toen we aan het ontbijt bij mijn oom en tante aanschoven. We genoten van boterhammen met kaas en jam en praatten uitgebreid bij. Daarna stelde mijn oom voor om even bij mijn nicht langs te gaan die sinds kort… Lees verder op deze pagina

Woensdag 25 juli 2018 – Van Seattle naar Lowell (Michigan)

We hadden de wekker ingesteld op 4:50 uur deze morgen omdat we een vroege vlucht naar Detroit hadden besproken. We stonden op tijd op, maakten ons klaar en zorgden dat alles in onze tassen was gepakt. Daarna brachten we de spullen naar de auto en grabbelden even wat muffins en ander gebak en een kop koffie mee voor een ontbijt. De service zou pas om 6:00 starten, maar ook hier was men ruim van te voren al bezig om spullen klaar te zetten voor het ontbijt.