Van Detroit naar Amsterdam – woensdag 1 augustus 2018

Ontbijt bij Keiser’s Kitchen

Vandaag was onze laatste dag van deze reis. Vandaag zouden we van Detroit naar Amsterdam reizen. We begonnen met samen met mijn familie te ontbijten bij Keiser’s Kitchen in Lowell. Dit familierestaurant is gevestigd net buiten het centrum van Lowell en staat bekend als een prima restaurant. Toen wij er aankwamen was er slechts een bezoeker. Dat bleef niet zo. Kennelijk arriveerden wij net tussen de vroege eters en de klanten die wat later voor een ontbijt kwamen. Het restaurant serveerde voortreffelijke maaltijden in een vlot tempo.

Keiser's Kitchen Lowell
Keiser’s Kitchen Lowell
Ontbijt bij Keiser's Kitchen. Van Detroit naar Amsterdam
Ontbijt bij Keiser’s Kitchen

Na het ontbijt gingen we onze laatste spullen inpakken en dronken we nog een kop koffie. Het was opnieuw fraai weer. De zon scheen, maar er waren ook wat wolken, bij een aangename temperatuur. Prima weer om naar de luchthaven te rijden en terug naar Nederland te vliegen.

Bijna klaar voor vertrek

Van Lowell naar Detroit Metro Airport

Rond 10:30 vertrokken we over I 96 in de richting van Lansing voor onze reis van Detroit naar Amsterdam. De reis verliep dit keer heel voorspoedig. We kregen nergens te maken met wegwerkzaamheden, iets wat in de VS een zeldzaamheid is als je twee uur onderweg bent. We kwamen dan ook ruim op tijd aan bij Detroit Metro aan en tankten de auto nog een keer af, voordat we hem bij Alamo zouden inleveren. Daarna namen we nog een kleine maaltijd als lunch bij McDonalds, waarna we de laatste honderden meters naar de autoverhuurder reden.

Net als in Seattle verliep het inleveren van de auto ook hier heel snel en zonder problemen. We haalden de auto leeg, terwijl de medewerker van Alamo een rondje om de auto liep en het bonnetje uitdraaiden. Toen konden we naar de bushalte waar de bus naar de McNamara terminal zou vertrekken, waar Delta Airlines haar vluchten afhandelt. We moesten even op het busje wachten en toen we eenmaal vertrokken duurde het nog even voordat we de weg naar de terminal konden oprijden. Aangezien we tijd genoeg hadden, hoefden we ons daarover niet zenuwachtig te maken.

Op de luchthaven

Het inchecken verliep hier ook grotendeels als self service. Bij een computer scanden we onze paspoorten, waarna de machine instapkaarten afdrukte. Met deze instapkaart konden we naar de bagage drop off, waar we onze koffers achterlieten. Daarna volgde de security check. Ook hier werden we aanvankelijk een verkeerde kant op gestuurd, maar uiteindelijk vonden we de juiste rij en sloten aan bij de wachtenden om gescreend te worden. We mochten zonder aanvullende controles doorlopen en zochten onze gate op. Daarbij kwamen we uiteraard langs de fraaie fontein die prachtige stralen water spuit.

Fontein in de vertrekhal van Detroit Metro Airport

We hadden nog tijd om wat winkeltjes te bekijken en iets te drinken voordat het instappen begon. Toen het tijd was om te gaan boarden, bleek dat de gate veranderd was, we moesten bij A36 zijn in plaats van A34 zoals eerder was gemeld. Het was daar een hele drukte, maar ook nu mochten we met een van de eerste groepen instappen, zodat we niet lang hoefden te wachten.

Wachten om in te stappen

Met een Airbus A350 op weg van Detroit naar Amsterdam

We vlogen vandaag met een Airbus A350, een vliegtuig van nog geen jaar oud. Alles zag er netjes en nieuw uit en toen we ons geïnstalleerd hadden bleek dat we best lekker zaten. Vrijwel op tijd werden de deuren gesloten en reden we achteruit. Daarna waren we vlot aan de beurt om op te stijgen zodat we al snel de lucht in konden en de verwachting werd uitgesproken dat we ruim een half uur voor de geplande aankomsttijd in Amsterdam zouden arriveren. Dat lag deels aan de rugwind, maar ook aan het feit dat deze Airbus een hoge kruissnelheid heeft, waardoor de reis vlotter verloopt dan met een ander vliegtuig.

De verzorging was ook dit keer prima in orde. We kregen een drankje, een warme maaltijd, opnieuw een drankje en een flesje water om de nacht mee door te komen. Daarna was het de bedoeling dat we wat zouden slapen, de lichten werden gedimd en het personeel hield zich gedurende enkele uren op de achtergrond.

Diner aan boord van het vliegtuig van Detroit naar Amsterdam
Diner aan boord van het vliegtuig naar Amsterdam

Mooie dag en een voorspoedige reis.