Van Kapelle naar Schiphol – dinsdag 10 juli 2018

Met de trein van Kapelle naar Schiphol

Op deze eerste dinsdag van de zomervakantie zou onze reis naar de VS en Canada beginnen. Na weken van plannen maken en voorbereidingen treffen was de dag aangebroken waarop we van Kapelle naar Schiphol zouden reizen, om de volgende dag naar Seattle te vliegen.

We hadden een mooi reisschema opgesteld, waarbij we twee weken in het westen van Noord-Amerika zouden verblijven en daarna nog een week in Michigan om familie te bezoeken.

Vanmorgen had ik op het station al treinkaartjes gekocht voor onze reis naar Schiphol. Dat hoefden we dus vanmiddag niet meer te doen.

Station Kapelle-Biezelinge

We waren de hele ochtend nog bezig met het inpakken van spullen en afronden van de laatste werkzaamheden. Er zat voor ons geen tijdsdruk op, als we vandaag maar op Schiphol aan zouden komen. Tegen half vier kwam mijn vader voorrijden om ons met onze spullen naar het station te brengen. Nadat we de koffers in de auto hadden gelegd vertrokken we naar het station. Het was inmiddels weer droog nadat het vanmorgen voor het eerst in weken een beetje geregend had. Wel stond er nog een harde frisse wind.

De trein kwam mooi op tijd binnenrijden. We stapten in, zochten een plekje uit en begonnen aan de rit van Kapelle naar Schiphol. De reis verliep voorspoedig en iets meer dan een uur later stapten we uit in Rotterdam-Centraal. Daar stapten we over op een rechtstreekse trein naar Schiphol, aangezien de Intercity vanuit Vlissingen tegenwoordig niet via Schiphol, maar via Haarlem naar Amsterdam rijdt. De intercity direct bracht ons vlot over de HSL zuid naar Schiphol, waar we met al onze bagage de trein verlieten en wachtten op de shuttlebus van ons hotel.

Drukte bij de halte van de shuttles op Schiphol

Inmiddels was het weer sterk verbeterd en scheen de zon volop, al bleef de temperatuur aan de lage kant. Het duurde even voordat onze bus kwam voorrijden en wij instapten om naar Holiday Inn Express in Hoofddorp gebracht te worden. In dit hotel hadden we in 2016 ook overnacht en dat was ons goed bevallen. De bus reed Hoofddorp in en zette ons even later uit voor de ingang van het hotel. Het inchecken verliep vlot en even later installeerden we ons op een kamer op de derde verdieping.

We hadden we trek gekregen van deze reis en daarom liepen we naar ‘l Hirondelle, een leuk restaurantje vlakbij dit kantoor- en hotelpark. We aten daar een voortreffelijke maaltijd, waarna we op gemak terugliepen en op tijd gingen slapen.

Zeebaars bij 'l Hirondelle in Hoofddorp
Zeebaars bij ‘l Hirondelle in Hoofddorp

Het was een mooi en voorspoedig begin van onze zomervakantie.