Vrijdag 26 juli 2019

Na een warme nacht, waarin we toch lekker sliepen, stonden we op tijd op en gingen daarna ontbijten in het restaurant van het Gasthof. Zoals gebruikelijk was het ontbijt in dit Duitse onderkomen prima geregeld en van voortreffelijke kwaliteit. Na het ontbijt pakten we onze spullen in en maakten ons klaar om verder te reizen.

Klik op deze link om verder te lezen

Woensdag 24 juli 2019

Vandaag was onze laatste dag in de Alpen. We hadden gepland om er een rustige dag van te maken met een uitstapje naar de overzijde van het Rhônedal en een bezoekje aan de winkel om nog wat boodschappen te doen. Het was vanmorgen opnieuw prachtig weer en toen ik naar de Volg liep kon ik weer een mooi plaatje schieten van de kerk van Eischoll.

Dinsdag 23 juli 2019

Vanmorgen was het voor de tiende keer prachtig weer toen we opstonden. Tot nu toe hebben we slechts een morgen gehad met bewolking en nattigheid. Alle andere dagen was het droog en zonnig tot zeer zonnig. Op ons lijstje stond nog een wandeling bij Chandolin in het Val d’Anniviers. Gezien de weersomstandigheden wilden we die vandaag gaan lopen.

Klik op deze link om verder te lezen

Zondag 21 juli 2019

Vandaag was het de eerste zondag van dit vakantieseizoen dat er Nederlandstalige kerkdiensten werden gehouden in de Felsenkirche in Raron. Nadat we op tijd waren opgestaan en hadden ontbeten vertrokken we even na 9:00 uur met de auto naar Raron. We reden de berg af naar Turtmann en gingen daar rechtsaf richting Gampel en Raron.

Zaterdag 20 juli 2019

We hadden het plan om vandaag naar Domodossola in Italië te gaan. Deze plaats in Piemonte is vanuit Brig uitstekend per trein te bereiken. Met de auto zou ook kunnen, maar dat kost meer tijd en moeite omdat je dan de Simplonpas over moet. Op zaterdag wordt er in Domodossola markt gehouden en die staat bekend als een bezienswaardigheid.

Klik op deze link om verder te lezen.

Vrijdag 19 juli 2019

Vanmorgen was het opnieuw prachtig weer. Nadat we buiten en op de webcam poolshoogte genomen hadden besloten we vandaag naar Riederalp te gaan. Dit plan hadden we eerder deze week al een paar keer gewijzigd en uitgesteld maar nu zag het er zo mooi uit, dat we het gingen uitvoeren.

Donderdag 18 juli 2019

Voor vandaag hadden we (opnieuw) Riederalp op het programma gezet. Gisteren zagen we daar vanaf en gingen naar Fafleralp om niet afhankelijk te zijn van een kabelbaan. Vandaag wilden we weer proberen om te wandelen in het Aletschgebied. Toen we vanmorgen de diverse webcams bekeken zag het er daar goed uit. Ons plan leek dus door te kunnen gaan.

Klik op deze link om verder te lezen.

Woensdag 17 juli 2019

Vanmorgen bleek het opnieuw schitterend weer te zijn in Eischoll. Nadat ik naar de Volg brood was wezen kopen beraadslaagden we wat we vandaag zouden doen. De lijst met ideeën was lang genoeg. Uiteindelijk kozen we voor een niet zo inspannende invulling van deze dag.