Dinsdag 16 juli 2019

Vanmorgen hingen er nogal wat wolken boven de Berner Alpen tegenover Eischoll. Ook in oostelijke richting zagen we veel bewolking boven Brig en de Goms. Het westen van het Rhônedal zag er wel wat beter uit. Het was dus niet zo makkelijk om te bepalen waar we vandaag heen zouden gaan. Gelukkig zijn er tegenwoordig overal webcams, zodat we vanaf de laptop konden kijken hoe het weer was op plaatsen waar we mogelijk nog heen wilden deze vakantie. De webcams in Zermatt lieten deze morgen prachtige beelden van een strakblauwe lucht en fraai afgetekende bergen … Lees meer

Maandag 15 juli 2019

Vannacht had ik het een paar keer flink horen regenen als ik even wakker was. Toen we vanmorgen vanaf het balkon het dal in keken was alles nat en hingen de wolken in dikke proppen laag voor de bergen. Daarbij was het koud ook. We hoefden ons dus niet te haasten en zetten de plannen om vandaag naar Riederalp te gaan dan ook maar uit ons hoofd.

Eischoll nadat het gedurende de nacht flink geregend heeft

We ontbeten op het gemak en probeerden wat huishoudelijke werkjes op te knappen, wat niet echt lukte … Lees meer

Zondag 14 juli 2019

Toen we vanmorgen na het wakker worden naar buiten keken bleek het prachtig weer te zijn. De bergen staken schitterend af tegen de strakblauwe lucht. We ontbeten op gemak voordat we vertrokken.

Uitzicht naar het westen vanaf ons balkon

Na het ontbijt reden we met de auto de berg af naar Visp. We zochten de Evangelisch Reformierten Kirche op en parkeerden na enig zoeken de auto op loopafstand van de kerk. We liepen naar het kerkje toe, waar we verwelkomd werden door de (gast)voorganger van vandaag, een gepensioneerde diacones.

Kerkje van … Lees meer

Zaterdag 13 juli 2019

Vanmorgen bleek het prachtig weer te zijn. De zon scheen door de ramen het huisje in en buiten zag alles er stralend mooi uit, al hingen er overal rondom de bergtoppen nogal wat wolken. Toen ik even vanaf het balkon naar buiten keek voelde ik wel dat het niet warm was. Er stond een frisse wind die vanuit het westen door het dal blies.

Ik liep gewoontegetrouw naar de Volg om brood te kopen en maakte tijdens dat wandelingetje een plaatje van de kerk van Eischoll. Bij de geldautomaat tapte ik wat Zwisterse Franken, zodat … Lees meer

Vrijdag 12 juli 2019

Toen we vanmorgen wakker werden regende het boven Fischertal. Er was regen voorspeld en die was dus ook gekomen. We stonden op en gingen ontbijten in de eetzaal met een fantastisch uitzicht over het dal. Het ontbijt was prima. Er waren broodjes, allerlei soorten beleg, thee en koffie en een eitje naar wens.

Na het ontbijt pakten we onze spullen in, rekenden af en vertrokken voor de tweede etappe van onze reis naar Eischoll. We maakten een kleine omweg door het dal, waarbij we diverse karakteristieke grote boerderijen zagen.

Boerderijen in Fischertal … Lees meer

Donderdag 11 juli 2019

Vandaag begon onze zomervakantiereis naar Zwitserland. De afgelopen maanden waren we geregeld bezig geweest om voorbereidingen te treffen. We hadden al geruime tijd geleden een appartementje geboekt in Eischoll (Wallis). De overnachting voor de heenreis hadden we besproken in Fischerbach (Zwarte Woud).

Gisteravond hadden we de meeste bagage al ingepakt. Vanmorgen moesten we alles een definitieve plek geven in tassen, koffers en de auto. Rond 10:45 uur was dat allemaal gedaan en konden we vertrekken. We reden over de Postbrug en onderlangs het kanaal naar de oprit van de snelweg bij de Zanddijk en draaiden … Lees meer

Donderdag 2 augustus 2018 – Van Schiphol naar Kapelle

Van slapen in het vliegtuig kwam niet zo heel veel. We beperkten ons tot een beetje dommelen en knikkebollen. Wat ook niet meewerkte was het feit dat men de controle over de verlichting niet helemaal op orde had. Af en toe ging het licht aan en was het zo licht als overdag, waarna de lampen weer werden gedimd. We hebben niet kunnen ontdekken welk doel men daarbij voor ogen had, maar het leverde wel een aardig plaatje op.

Door de hoge snelheid van het vliegtuig en de stevige… Lees verder op deze pagina

Woensdag 1 augustus 2018 – Van Lowell naar Detroit en vandaar naar Amsterdam

Vandaag was onze laatste dag van deze reis. We begonnen met samen met mijn familie te ontbijten bij Keiser’s Kitchen in Lowell. Dit familierestaurant is gevestigd net buiten het centrum van Lowell en staat bekend als een prima restaurant. Toen wij er aankwamen was er slechts een bezoeker. Dat bleef niet zo. Kennelijk arriveerden wij net tussen de vroege eters en de klanten die wat later voor een ontbijt kwamen. Het restaurant serveerde voortreffelijke… Lees verder op deze pagina

Dinsdag 31 juli 2018 – Van Lowell naar Shipshewana (Indiana) en terug

Voor vandaag hadden we het plan om naar Shipshewana te gaan. Daar wordt elke dinsdag en woensdag een enorme markt opgebouwd met bijna 1000 kramen die allerlei snuisterijen verkopen. Shipshewana ligt in het noorden van Indiana in een streek waar veel Amish wonen. Daardoor is de markt bijzonder populair geworden. Na het ontbijt en een kop koffie… Lees verder op deze pagina

Maandag 30 juli 2018 – Zingen in Van’s pastry shop en enkele andere bestemmingen

Vanmorgen stonden we op tijd op en we ontbeten een beetje eerder dan op de vorige dagen. Rond kwart over acht stapten we in de auto en reden naar Grand Rapids. We parkeerden in een zijstraat van Diamond en liepen toen naar de bakkerswinkel Van’s Pastry, gelegen aan 955 Fulton St E.

Toen we om kwart voor negen de winkel binnenstapten zat deze al vol mensen in afwachting van een half uurtje hymns zingen, iets wat ze daar elke maandagmorgen om 9:00 uur doen en uitzenden via Facebook. De bakker die de … Lees meer